Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.01.2019 20:20 - С Усмивка в Понеделник...
Автор: vesever Категория: Лични дневници   
Прочетен: 11067 Коментари: 24 Гласове:
18

Последна промяна: 15.01.2019 15:20

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Ще ви представя някои симпатяги.
Котаната Мима, на леля Димитринка и дядо Драгни.
Докато бистрим политиката с дядо Драгни, Мима наднича леко сънена през прозореца. И с планината на заден план гледката е уютна, веднага я документирах.

image

Излизайки от къщата на приятелите ми, ето каква гледка ме посреща в двора им, как да не документирам! Леля Димитринка отглежда общо към 60 кокошки и петлета ...

image

Ето отново моята куча Тали, в неделя следобед, докато превеждах кротко, тя се излежава блажено...

image

 Пост фактум добавям снимка на един мацон от центъра на селото, мисля, че кръчмарите го хранят, инак не е домашна котка. Дадох му гризинки, дебнахме се няколко минути, докато се довери и се приближи да хапне.

image
За финал, това е гледката от покрива ми в събота вечер...
Децата забелязали следите по снега, ала нямали никакво съмнение чии са - веднага се досетили, че аз съм се качвала, да снимам гледката отгоре )))

image

Поздравът е мой клип с гледки от Градинката ми към Небето и една много любима песен на Сара Маклаклън.






Гласувай:
18



Следващ постинг
Предишен постинг

1. nedovolen - Доказано било, че бебето на коко...
14.01.2019 21:25
Доказано било, че бебето на кокошката помнело 3 секунди - доста повече от мен.
:)))
цитирай
2. vesever - Ники, не знам как ги доказват тия ...
14.01.2019 22:09
Ники, не знам как ги доказват тия работи, интересно ми е ако животните можеха да говорят, как биха комуникирали с нас )))
цитирай
3. nedovolen - Веси
14.01.2019 22:43
Животните знаят всичко за хората. Не ми се говори как ще комуникират тези, с които се храним. Прасето например знае кога стопанина ще го коли. И за награда получава добре стресирана храна. Освен, ако горкото не се е решило на саможертва в името на глада на стопанина - дълга тема.
:)))
цитирай
4. vesever - Има нещо сбъркано на Земята, наи...
14.01.2019 22:54
Има нещо сбъркано на Земята, наистина.
Животните понякога изглеждат по-адекватни от някои хора, може би наистина знаят повече.
Но поначало се смята, че все пак човекът е венецът на Божието Творение...
Да, дълбока тема е.
За убиването на животни, лично аз смятам, че хората могат да се хранят здравословно и без месо и че убиването носи вреда и за самите хора, но явно все още не го осъзнават...
цитирай
5. getmans1 - Идилия която вече ми липсва а се п...
14.01.2019 22:55
Идилия която вече ми липсва а се прибрах едва преди месец ... Всичко хубаво в„ВЕС.
Искаш ли идейка за стълбата ....
цитирай
6. vesever - Радо, така е, за съжаление, в бетона ...
14.01.2019 23:02
Радо, така е, за съжаление, в бетона на градовете няма как да се види тази идилия и този живот, близо до природата...
Е, скоро иде пролет, със сигурност ще си наваксаш липсата...
Дано и повече хора почнат да се връщат по селата...да не се изгубва този живот.

Дай ми идея за стълбата, разбира се. Обаче имай предвид, че все още нямам инструменти, освен винтоверт, чук и трион...ще трябва да си взема поне малко зеге или циркуляр, сериозна работа ще падне...честно казано още нямам идея как да стане, така че, добре дошли са идеи от приятели, пък и ти разбираш от такива работи, аз сега прохождам ))
цитирай
7. getmans1 - Ми за цилиндричната тръба ти трябва ...
14.01.2019 23:26
Ми за цилиндричната тръба ти трябва сноп бамбук и конопено въже ... това е от мен другото, от теб ... даже няма нужда от лепило.
За другите части ползвай дъски с красиви фладри и внимавай с пробиването ... колкото по малки отвори толкова по-добре.... ще ти се впише чудесно в целият ти рустикален стил. страничните дъски може да са с водоразтворим лак а самите стъпала с градинска боя ... има я в разлинични цветове - 15-16 лв. за кутия .
цитирай
8. vesever - Това с бамбука нямаше да се сетя, ...
14.01.2019 23:50
Това с бамбука нямаше да се сетя, много ми хареса!
Преди време исках в градината да направя една плетеница от бамбук край дувара, декоративна, но...не му беше времето явно.
С дъските ще видя малко зор, предполагам, по-скоро с фиксирането им към металните профили, но веднъж почна ли го, ще му намеря цаката ))
Благодаря ти, иде пролет, време за творчество!
цитирай
9. missana - Добре е да се общува и с животни.
15.01.2019 03:13
Това облагородява. Беше ми интересно на страничката ти, Веси. Хубав да ти е вторникът!
цитирай
10. vesever - Младене, благодаря ти! Така е, ...
15.01.2019 10:07
Младене, благодаря ти!
Така е, радвам се, че винаги край нас е имало животни, и за децата е добре, да се грижат за малките душички.
И на теб хубав вторник желая, а при нас има слънце и е разкошен ден днес!
цитирай
11. lexparsy - Благодарим за припомнянето Веси
15.01.2019 10:33
как се живее в селска идилия :-)
Имам чувство че някои хора свикнали на градския стрес, натуралния живот ще ги изнерви и измори.
Аз имах късмет да израсна в центъра на София, но лятото се пренасяхме на вилата. И като видях кокошките си спомних как ме будеше петела сутрин,а аз заспивах пак, но разпознавах хваленето на кокошките когато снесат яйце и тичах да го взема топличко още. Баща ми ме научи да го разклащам и да пробия две дупки от двете му страни и да го изпивам :-))) Нарочно го разказвам, че да се подразни някой гражданин, защото няма как да го направи с градско яйце :-)
Днес май е слънчев ден и сигурно и за тебе ще е усмихнат.
цитирай
12. vesever - Лекси, и аз имам такива детски сп...
15.01.2019 10:39
Лекси, и аз имам такива детски спомени, баба ни даваше по едно яйце със сестра ми, с игла ги продупчваше и ги изпивахме, ех, как ми липсва баба.
Домашното си е домашно, градското не може да се сравнява наистина...
Предполагам, че за хората в града и по-точно хората с градски манталитет всичко това е чуждо...но е жалко, защото е голяма загуба. А като деца, предполагам, всички имат спомени от село, от летата при бабите...от щурите игри, свобода, поля, гори....
Още имаме тези богатства, дай Боже да ги запазим.
Ами аз днес бях решила да сляза до реката, преди да се е размразила, Янтра е сериозно заледена, ала не знам ще успея ли да сляза. Тъкмо ми се обадиха, че една приятелка е болна и ще ида у тях да я вида и да сготвя храна, поне за 2 дни да имат. То тук, на село, знаеш, всичко е на 5 мин. разстояние...)))
Та често да прескачам до тези приятели, когато имат нужда от помощ.
Хубав ден да имаш и ти!
цитирай
13. ysmivka - , чук и трион...ще трябва да си взема поне малко зеге
15.01.2019 10:40
А каква е разликата между трион и Säge?
цитирай
14. vesever - Усмивка, трионът е ръчен, а зегето е ...
15.01.2019 10:42
Усмивка, трионът е ръчен, а зегето е ел. машинка. С ръчен трион зор ще видя да режа всяка дъска, и то под определен ъгъл...зегето има настройка и за рязане под ъгъл, и реже за секунда...рязала съм преди години, ще трябва да си припомня...ала най-напред да си купя зеге, )))
Поздрави!
цитирай
15. hloris - Какво да кажа,Веси,освен,че на село винаги си е хубаво! :)
15.01.2019 12:38
Куча е много,много послушна,за разлика от моя Мърчи,много е неспокоен,дали пък няма да се разгони?!
Помагай на старите хора,те имат нужда най-вече от добра и блага дума,...и човешко присъствие.
При нас е много различно...всеки се е затворил в себе си,и ги няма тези добри,между съседски отношения...може би големият град си казва думата...
изобщо шопето сме ...голяма работа...тъжно и жалко,че селата се обезлюдяват,но хората са принудени да търсят препитание в големия град.

Хубав и слънчев ден!
При нас има много студен,режещ вятър,но...от утре го дават голямо затопляне...
дай боже!
цитирай
16. vesever - Тони, благодаря ти!А, куча е п...
15.01.2019 15:11
Тони, благодаря ти!
А, куча е послушна, но не винаги, понякога пощръклява и я вземам да се изтичаме до реката или гората, да се изтощи и после спи като къпана ))
Така са, като малки дечица, палави.
Нашето село е от запазилите се села, и като отношения, и като традиции, ето тази седмица, в събота, ще празнуваме Бабин Ден, събираме се в селския ресторант, че и сценки се пресъздават, с народни носии, според традициите...и народни песни и хорА, и е много весело и вълнуващо.
И тук излезе вятър, направо щеше да ме отвее, докато сляза до долния край на селото и после на връщане, щях да литна )))
Хубаво е, обичам всичко природно!
Ей сега ще добавя снимка на един мацон от селото, мисля, че кръчмарите го хранят, но инак е уличен, преди малко го документирах надлежно.
Хубава седмица да имаш!
цитирай
17. inel379 - :)))))))
15.01.2019 16:02
Като в същински зимен театър
меняват се твоите снежни картини,
в тях участници и зрители
позират като прими!
Хубава седмица ти желая, чаровна свежарке!:)
цитирай
18. barin - Здравей, Веси. Вероятно ще има у...
15.01.2019 16:11
Здравей, Веси. Вероятно ще има усмивки и във вторник. При добър ден и повдигнато настроение става.
Поздрави!
цитирай
19. vesever - Инелка, благодаря ти!
15.01.2019 16:32
Инелка, благодаря ти!
Наистина обичат да позират
всякакви край мене живинки
А аз желая всички да намираме
Доброто и красивото във нашите дни...
Поздрави!
цитирай
20. vesever - Иване, така е, всеки ден има поводи ...
15.01.2019 16:35
Иване, така е, всеки ден има поводи за усмивки...
когато човек търси, както казваш, доброто настроение, поводите идват сами...
Поздрави!
цитирай
21. ysmivka - Усмивка, трионът е ръчен, а зегето е ел. машинка.
15.01.2019 21:13
Не се заяждам но зегето може да си бъде и най-обикновен трион https://www.stuckleistenprofi/Zubehoer/Stuckleisten-Spezial-Saege-FB14-Orac-Decor-LUXXUS-Zierleisten.html
https://www.meyer-schrauben-shop/artikel.php?id=12687
цитирай
22. vesever - https://instrumentistart.com/dom-i-gradina/rezachki/probodni-trioni.html?gclid=EAIaIQobChMI2-Xek8Pw3wIVwaiaCh20lgSQEAAYAiAAEgIgp_D_BwE
15.01.2019 21:39
Не се отваря. Но в България, когато кажеш зеге, се разбира машинката... ето я в линка...на това чуденце му викаме зеге по нашите земи....:)
цитирай
23. ysmivka - Интересно и на мен не ми отваря.
15.01.2019 22:37
Чудно ми е защо е лепната немската дума за трион на някаква машинка, в линка се чете прободен трион, което е приемливо.
цитирай
24. vesever - Е да де, прободен трион е официал...
15.01.2019 22:40
Е да де, прободен трион е официалното име, но всички майстори му викат зеге, няма да чуеш майстор в България да казва "прободен трион"... ))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vesever
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4043445
Постинги: 1153
Коментари: 13404
Гласове: 16014
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол